2012. december 21., péntek

Forduló

Ma van a téli napforduló, nekem ez a legszebb decemberi nap. Én egy csillagoktól vezérelt ember vagyok. Habár az asztrológiában nem hiszek (más fontosabb dolgokban sem). Azt szertem ha valamit olyan súlyos dolgok hitelesítenek mint amilyenek a csillagok, azaz, hogy ebben az esetben a Nap és a Föld együtt. Napforduló van, és elkezdenek hosszabbodni a napok, vagyis elindultunk a nyár felé. Ez biztos.

A karácsonyról mindig az a pp jut eszembe, amit pár éve küldött nekem valaki, vagyis nem valaki, hanem az egyik unokatestvérem. Egy vers ment a diákon, a háttérben meg John Lennon Happy Xmas dala forgott, és beleforgott a fejembe: Nos karácsony van, és Te mit tettél?

So this is Christmas
And what have you done

Sajnos erre a kérdésre már évek óta nem tudok jó választ adni. Számokba lehet önteni egy évet, megírtam x valamit, megettem egy tonna csokoládét, ennyit dolgoztam, annyit pihentem, ennyi könyvet olvastam... mindez értelmetlen. Nincs jó válaszom a feltett kérdésre.

Az újévet azért nem szeretem, mert nincs kiábrándítóbb, mint január elsején, álmosan bandukolni hazafelé. És általában nem szeretem a hemzsergést, és azt, hogy akkor mindenki boldog, boldognak kell lennie, vagy boldognak látszania éjfélkor. Mindig egy Abba száma jut eszembe. Gyerekkromban azt hittem, hogy a Happy New Year egy ünnepélyes szám, az énekes hölgy olyan "operásan" emelgeti a hangját... Aztán egy 10 éve megnéztem a szöveget, és ott bizony életünk hamujáról esik említés, és én is úgy érzem az élet egy lassú égés, oxidáció, hiába az antioxidánsok. Aztán ez a szám magával húz egy másikat, a 
The Winner Takes It All címűt, amely arra emlékeztet, hogy nem én vagyok a győztes. Mert a győztes mindent visz.

Szóval ezek az ünnepek nem jönnek be nekem. De az, hogy a napok elkezdenek hosszabbodni, az már valami. Elindultunk a nyár felé, és ez biztos. A napok hosszabbodnak, és jó tudni, hogy ez biztos. Jó tudni, hogy van valami, ami biztos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése